Kotva
Aktuality
Přijímací řízení pro školní rok 2018/2019
30.1.2018

Od 1. 2. 2018 přijímá škola řádně vyplněné přihlášky ke studiu pro školní rok 2018/2019. Přihlášky můžete odevzdávat do 1. 3. 2018 (lze zaslat i poštou - razítko pošty může být nejpozději 1. 3. 2018). 

 
 
Kalendář akcí
27. školní týden
Anketa
Jak na vás působí nový web?
Moderně
Čistě
Standardně
Přehledně
Celkem hlasovalo: 1034
 
 
Virtuální prohlídka školy

 
 
Stipendium pro žáky školy
 
 
Schránka důvěry
 
 
Počítadlo
Online:
6

Dnes:
418

Posledních 7 dní:
4121

Posledních 30 dní:
12390

Celkem:
12495

Mapa webu
A
A
A

Péče o žáky s dysfunkcemi

Vloženo: 10.11.2014 | Autor: vera.lencova| Zobrazeno: 6295x | Zatím neupraveno

Výchovné a kariérní poradenství

Výchovné poradenství zajišťuje úsek teoretického vyučování. Výchovní poradci jsou informováni třídními učiteli o problémových žácích, vedou evidenci žáků se specifickými poruchami učení a spolupracují s PPP v Praze 10. Spolupráce je využívána zejména pro řešení rodinných a osobních problémů žáků a pro diagnostikování SPU.

V průběhu školního roku pracujeme s integrovanými žáky, tedy žáky se specifickými poruchami učení. Jsou zařazeni v běžných třídách a je jim v případě potřeby věnována individuální péče. O žáky se starají třídní učitelé ve spolupráci s výchovnými poradci a PPP Praha 10. Všichni učitelé pracují s těmito doporučeními:

  1. Tolerují zhoršenou úroveň písma ve všech předmětech.
  2. Při ověřování znalostí upřednostňují ústní formu, přitom hodnotí spíše celkovou sumu vědomostí.
  3. Při písemných zkouškách dávají dostatek času na vypracování úlohy a kontrolu, aby se žák zbavil časového stressu.
  4. Při hodnocení diktátů a pravopisných cvičení berou učitelé ohled na specifické chyby.
  5. Vždy si ověřují, zda žák pochopil zadání úkolu.
  6. V matematice zvlášť hodnotí postup práce a výpočet, aby celková známka nebyla příliš poznamenána obtížemi v numerických výpočtech.
  7. Po selhání při zkoušce vždy umožní opravu.
  8. Ohodnotí i malé úspěchy, a dodávají tak žákovi sebevědomí, aby ztratil strach ze zkoušek.

U našich žáků je nejčastěji diagnostikována dysgrafie a dysortografie. Žáci s těmito poruchami mají problémy zejména při výuce českého jazyka, cizích jazyků a technické dokumentace. Formy prověřování znalostí učiva jsou pro tyto žáky upraveny, dostávají delší časový limit, předtištěné texty, je jim poskytován individuální přístup a osobní konzultace. Tito žáci si mohou sami zvolit vhodnou formu zkoušení.